måndag 17 november 2014

Placerad i Teliakö



 



"Det är många som ringer till oss nu men vi besvarar ditt samtal så snart som möjligt. Din plats i kön är 18"
Att läsa e-posten i mobilen är praktiskt och bra. Men när vi skulle byta telefon blev det problem. Krävdes ett användarnamn och lösenord som tydligen blivit felnoterat någonstans.  Ett samtal till Telia skulle väl fixa saken.  18 i kön låter ju inte oöverkomligt.  Men minuterna gick och meddelande om plats nummer 18 återkom i en halvtimma.  Sen hamnade vi på 17 och efter en dryg timma så hade nått fram.  Men tyvärr är det bara supporten som kan klara detta problem så en överkoppling gjordes. En ny kö men nu på 12 personer och bara en halvtimmes väntan.  Men inte heller denne klarade ut problemet utan överkoppling till en tredej och en ny kö.  Väl hos denne skulle problemet lösas genom att vi får nya användningsuppgifter. dessa sänds av säkerhetsskäl per post. Problemet var bara att fyra mejladresser omedelbart stängdes av så vi blev helt utan e-post.  Att syssla med journalistik utan tillgång till e-post fungerar bara inte.   Tio dagar har gått och ingen post kommit så ett nytt samtal med Telia och amma procedur.  Den trevlige mannen förklarade att breven sänds som B-post och kan nog ta sin tid.   Ingen skugga ska falla över dem som jobbar på förretaget men hur ärdet möjligt att Telia i denna hårda konkurrens kan hantera sina kunder på detta sätt. Dessutom var ju detta ett företag.  Som kanske kunde haft en hel del anställda som  inte kan utföra sitt jobb.  Och då sinar ju kassan snabbt.
Betvivlar starkt att det var 18 i kö. Kanske 180 eller också är det bara någon enstaka handläggare som ska ta hand om alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar